/<
16 Aralık 2025 - Salı

SON HABERLER

“Kutuplar Bu Değişimi Daha Fazla Yaşamamalı”

Can Tunca Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Marmara Araştırma Merkezi (MAM) Başkanı ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) öğretim üyesi Prof. Dr. Burcu Özsoy,...
Ana SayfaGündemGörsel İletişimin Dinamik Gücü: Animasyon

Görsel İletişimin Dinamik Gücü: Animasyon

Perspektif Haber

Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Savaş Güngör ve After Effects derslerini veren yarı-zamanlı öğretim görevlisi Hayati Evren,  animasyonun günümüzdeki yükselişini, eğitimdeki yerini ve öğrenciler için sunduğu yaratıcı fırsatları Perspektif’e anlattı.

Görsel İletişimde Sanat, Teknoloji ve Hikâye Birleşiyor

Yrd. Doç. Dr. Savaş Güngör, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün dört yıllık lisans programı hakkında bilgi verdi. Programda, iletişim, sanat ve tasarım derslerinin yanı sıra fotoğrafçılık ve animasyon derslerinin de yer aldığı söyleyen Güngör, öğrencilerin dört yılın sonunda “Görsel İletişim Tasarımcısı” unvanıyla mezun olduğunu belirtti. Güngör, bu süreçte öğrencilerin 2D animasyon, çizgi film animasyonu, görsel efekt, 3D animasyon, kinetik tipografi ve hareketli grafik gibi derslerle kendilerini farklı alanlarda geliştirme fırsatı bulduklarını kaydetti. 

Güngör, öğrencilerin, özellikle çizgi film animasyonu derslerinde, kamu spotları ve toplumsal farkındalık temalı projeler ve özgün karakter tasarımlarıyla, storyboard ve kamu spotu formatında kısa animasyonlar ürettiğini söyledi. Bu çalışmalar sayesinde hem yaratıcı hem de toplumsal mesajlar da ürettiklerinin altını çizen Güngör,  “Çevre bilinci, hayvan hakları veya sosyal sorumluluk temalı bu çalışmalar öğrenciye sorumluluk aşılıyor” dedi.

Hareket, Dikkat Çekiciliği Artırıyor

Günümüz iletişim ortamlarında hareketli grafiklerin etkisinin giderek arttığını da ifade eden Güngör, “Artık statik afişler yerine hareketli tasarımlar öne çıkıyor. Üç saniyede mesajını veren kısa animasyon afişler sosyal medyada hızla yayılıyor. Hareket, tasarıma enerji ve dinamizm katıyor. Bir filmin sonunda sabit logo yerine hareketli bir logonun gelmesi izleyicide çok daha güçlü bir etki bırakıyor” ifadelerini kullandı.

Görsel İletişim Tasarımı Bölümünün, öğrencilerine teknik altyapının yanı sıra sanatsal ifade gücünü geliştirme fırsatını sunduğunu belirten Güngör, “Bölümümüzdeki dersler, öğrencilerin hem estetik duygularını hem de teknolojik becerilerini geliştirmeye yönelik. Kamu spotlarından hareketli afişlere kadar uzanan bu üretim süreci, onları geliştiriyor” diye konuştu.

After Effects, Hayal Gücünü Somutlaştıran Bir Araç

Öğrencilerin animasyon sürecinde hem teknik hem de yaratıcı becerilerini geliştirdiklerinin altını çizen Hayati Evren ise bu kazanımların onlara gelecekte yeni kapılar açacağını ifade etti. Bir sahneyle başlayan projelerin, öğrenci geliştikçe yeni sahnelerle zenginleştiğini aktaran Evren “Önce ürünün tasarımı yapılıyor; arka plan, yazı, renk paleti belirleniyor. Ardından bu tasarımlar After Effects programında hareketlendiriliyor. Öğrenciler görsellerin animasyon sürecinde kurgu yeteneklerini de geliştiriyorlar” dedi.

“After Effects’in güçlü bir program olduğunu belirten Evren,  programdaki “Keyframe” mantığı öğrenildiğinde tüm animasyon mantığını kavrandığının altını çizdi.Bir öğrencinin günde iki saatini bu programa ayırması ile altı ay içinde sosyal medya grafiklerini hareketlendirebilecek düzeye gelebileceğini ifade eden Evren, “Bu da iş bulma açısından büyük avantaj sağlar” dedi.

Animasyon Her Yerde

Animasyonun artık sadece sinema ya da televizyonla sınırlı olmadığını, sosyal medya, reklam ve kurumsal iletişim alanlarında da yoğun biçimde kullanıldığını da aktaran Evren, “Bir tasarımcı yazının olduğu her yerde çalışabiliyorsa, bir animatör de hareketin olduğu her yerde kendine yer bulabilir. Televizyon kanallarından dijital ajanslara kadar animasyon bilen insanlara büyük ihtiyaç var” ifadelerini kullandı.