Perspektif Haber
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı ve Dijital Eğitim ve Bilişim Birimi Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Zehra Altınay, dijital eğitimin yalnızca teknoloji entegrasyonundan ibaret olmadığını, aynı zamanda ihtiyaç temelli bir dönüşüm süreci olduğunu vurguladı.
Altınay, Perspektif’e verdiği demeçte, dijital eğitimin günümüzde eğitim sistemlerinin merkezine yerleştiğini belirtti. Altınay, “Eğitimde dijitalleşme, yalnızca bir araç değil; ihtiyaçların doğru analiz edilmesiyle başlayan kapsamlı bir dönüşümdür” dedi.
“İhtiyaçları doğru tanımlamak gerekir”
Dijital eğitimin temelinin ihtiyaçlara uygun teknoloji kullanımına dayandığının altını çizen Altınay, “Dijitalleşen dünyada, eğitimde hangi teknolojilerin kullanılacağına karar verirken öncelikle ihtiyaçları doğru tanımlamak gerekir. Ters yüz sınıflar, yapay zekâ ve uzaktan eğitim teknolojileri, öğrenme süreçlerini destekleyen araçlardır” diye konuştu. Altınay, bu süreçte öğrenme araçlarının doğru ve yerinde kullanılmasının önemini vurguladı.

Pandemi, dijital eğitimin önemini gösterdi
Pandemi sürecinin dijital eğitimi zorunlu hale getirdiğini belirterek bu dönemin eğitimde köklü farkındalıklar yarattığını söyleyen Altınay, uzaktan eğitim teknolojilerinin hayat kurtarıcı niteliklerine de dikkat çekti. Altınay, “Bu durum, eğitimde dijitalleşmenin artık bir tercih değil, bir zorunluluk olduğunu ortaya koydu” dedi.
Engelli bireyler ve kadınlar için dijital kapsayıcılık
Prof. Dr. Altınay, dijital eğitimin en çok dezavantajlı gruplar için fırsat eşitliği yarattığını belirterek, yürüttükleri projelerle bireylerin dijital becerilerini geliştirmeye çalıştıklarına dikkat çekti. Altınay, bu alandaki çalışmaları hakkında şunları söyledi:“Engelli vatandaşlarımızın açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını kullanabilmeleri için bir rehber hazırladık. Kadınların dijital becerilerini geliştirmeye yönelik çevrimiçi eğitim programları da yürütüyoruz. Özellikle kırsal bölgelerde yaşayan kadınlara sekiz ila on hafta süren dijital kapasite geliştirme eğitimleri veriyoruz.” Altınay, ayrıca yapay zekâ destekli yeni projelerle engelli bireyler ve ailelerinin dijital ortamlarda rehberlik hizmetlerine erişimini sağlamayı hedeflediklerini belirtti.

Duyarlılık eğitimi, toplumsal dönüşümün anahtarıdır
Dijitalleşmeyle birlikte duyarlılık eğitiminin önem kazandığını vurgulayan Prof. Dr. Altınay, empati ve farklılık yönetiminin toplum genelinde kazandırılması gerektiğini söyledi. Duyarlılık eğitiminin, sadece engelli bireylerle ilgili olmadığını, toplumun tüm kesimlerine empati, farkındalık ve teknoloji bilincini kazandırmak açısından önemli olduğunu vurgulayan Altınay, “Dijital eğitim okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde yer almalıdır” ifadelerini kullandı.
Yakın Doğu Üniversitesi dijital dönüşümde öncü
Üniversitemizin dijital eğitim, inovasyon ve yenilikçilikte dünya standartlarını yakalamış olduğunu da söyleyen Altınay, Yakın Doğu Üniversitesinin yapay zekâ uygulamaları ve dijital politika geliştirme süreçleriyle öğrencilere çağın gerekliliklerine uygun eğitim ortamı sağladığını söyledi. Ayrıca birim olarak amaçlarının , insan gücünü bu yönde geliştirerek dijital dönüşümü bilinçli ve sürdürülebilir hale getirmek olduğunu belirtti.


/<


